Reklamačný poriadok
Všeobecné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok upravuje spôsob a základné podmienky reklamácie chýb tovaru a uplatnenie nárokov zo záruky uplatnenej spotrebiteľom pre elektronický obchod PELEA.SK prevádzkovaný spoločnosťou PELEA, s.r.o. , Pekná cesta 15, 834 04 Bratislava (ďalej len spoločnosť).
- Tento reklamačný poriadok vychádza z príslušných ustanovení platných znení Zákona o ochrane spotrebiteľa (250/2007 Z.z.), Občianskeho zákonníka (40/1964 Z.z.) a Obchodného zákonníka (513/1991 Z.z.).
- Reklamácie budú vybavované zákonným spôsobom bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia, t.j. od prevzatia zásielky s reklamáciou v sídle spoločnosti.
- Reklamačný poriadok sa vzťahuje na reklamácie chýb tovaru, ktorý bol zakúpený prostredníctvom elektronického obchodu PELEA.SK, je v záručnej dobe alebo sa jedná o rozpor s kúpnou zmluvou.
- Adresa pre zasielanie reklamácii je: PELEA, s.r.o., Pekná cesta 15, 834 04 Bratislava
Vymedzenie pojmov
- Zákonná záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru.
- Chybou sa rozumie taká zmena vlastností tovaru, ktorej príčinou je použitie nevhodného alebo nekvalitného materiálu, nedodržanie technológie alebo nevhodná technológia, poprípade nevhodné konštrukčné riešenie.
- Za chybu nemožno považovať zmenu vlastností tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia spôsobeného obvyklým používaním, nesprávnym používaním, nedostatočnej alebo nevhodnej údržby, v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia užívateľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
- Dopravu reklamovaného tovaru zaistí zákazník na vlastné náklady a riziko. Zásielky zaslané na reklamáciu dobierkou nebudú prijímané.
Záruka
- Na všetky výrobky predávané prostredníctvom elektronického obchodu PELEA.SK je poskytovaná zákonná záručná doba.
- V prípade, že sa na výrobku v záručnej dobe objaví chyba, zašle zákazník vhodne zabalený kompletný výrobok spolu s dokladom preukazujúcim zakúpenie tovaru v elektronickom obchode PELEA.SK na adresu spoločnosti - PELEA, s.r.o., Pekná cesta 15, 834 04 Bratislava. V zásielke bude deklarované, že sa jedná o reklamáciu, aká chyba je reklamovaná a môže byť priložený aj návrh na spôsob vybavenia reklamácie. Pri vybavovaní reklamácie bude, podľa možností spoločnosti, prihliadané na návrh spotrebiteľa na vybavenie reklamácie.
Rozpor s kúpnou zmluvou
- Spoločnosť PELEA, s.r.o. zodpovedá zákazníkovi za to, že predávaný tovar je pri prevzatí zákazníkom v zhode s kúpnou zmluvou, predovšetkým, že je bez chýb. Zhodou s kúpnou zmluvou sa ďalej rozumie, že tovar má akosť a úžitkové vlastnosti spoločnosťou popisované, poprípade akosť a úžitkové vlastnosti pre tento druh tovaru obvyklé.
- V prípade, že tovar pri prevzatí zákazníkom nie je v zhode s kúpnou zmluvou, prevezme iný výrobok, než si objednal (neúmyselná zámena pri balení výrobkov), alebo prevzal výrobok chybný, zašle ho bez zbytočného odkladu späť nepoužitý, nepoškodený a v pôvodnom obale spolu s dokladom preukazujúcim zakúpenie tovaru v elektronickom obchode PELEA.SK, na adresu spoločnosti. V zásielke bude deklarované, že sa jedná o reklamáciu, aká chyba je reklamovaná a môže byť priložený i návrh na spôsob vybavenia reklamácie. Reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu a podľa možností spoločnosti, bude prihliadnuté na návrh spotrebiteľa na vybavenie reklamácie.
- Pokiaľ sa rozpor s kúpnou zmluvou prejaví behom šiestich mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, považuje sa za chybu existujúcu už pri prevzatí tovaru, pokiaľ to neodporuje povahe tovaru alebo pokiaľ sa nedokáže opak. V takom prípade má kupujúci právo voľby riešiť odstrániteľnú chybu mimo štandardnej záručnej opravy i výmenou veci za bezchybnú. Ak nie je taký postup možný, má kupujúci nárok na primeranú zľavu alebo môže od zmluvy odstúpiť.
- Vyššie uvedené neplatí v prípade, že zákazník pred prevzatím tovaru vedel o rozpore s kúpnou zmluvou, alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. V takom prípade nemá spoločnosť povinnosť chybu odstrániť.
- Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v zostávajúcich 18 mesiacoch sa rieši ako bežná chyba v záručnej dobe.
Vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy
prosíme pri vrátení tovaru (reklamácia alebo odstúpenie od zmluvy) prosím čitateľne vyplňte a zašlite spolu s tovarom na našu adresu:
PELEA, s.r.o.
Pekná cesta 15
831 52 Bratislava